lunes, 1 de abril de 2013

-Com afrontar la introducció de les TIC a l'aula sense sobrecàrrega de treball?


-Començar per la senzillesa: Repassarem quines eines fem servir amb soltesa, potser només el correu electrònic, les recerques per internet, o el processador de textos, això no ens ha de preocupar. Qualsevol cosa que sapiguem serveix per començar, per simple o senzilla que sembli.


- No aprendre a utilitzar una aplicació només per realitzar una activitat: És molt important no deixar-nos portar per la "espectacularitat" de les activitats que realitzen els nostres companys més avançats i si naveguem una mica per la xarxa veurem meravellosos treballs, presentacions, blocs, comunitats, activitats, que ens incitaran a igualar el que ens pot exigir molt esforç extra. Ja anirem aprenent ...

-Activitats obertes: Les accions que programem han d'estar obertes al seu propi creixement; tingueu en compte que amb el seu desenvolupament anireu adquirint destreses que us poden ajudar a millorar o ampliar l'activitat. Per exemple, si es comença amb una activitat a través de l'email, hem de considerar en un futur la publicació d'aquests correus en un bloc oa través de podcast, afegir imatges, mapes conceptuals, etc.

-Programar amb temps suficient: Setembre, amb la confecció dels projectes curriculars i les programacions d'aula, és un moment fantàstic per planificar aquestes accions. És convenient no ser massa ambiciós, per exemple amb una activitat per avaluació o com a molt per tema és més que suficient.


-Cerca continguts confeccionats: Quan afrontem un tema no podem evitar buscar noves activitats, plantejar treballs nous, actualitzacions, etc. De fet, quan canvien els llibres de text, ens llancem a ells amb l'ànsia de trobar noves solucions amb les quals millorar la nostra metodologia. Avui dia la biblioteca està oberta les 24 hores i realitzem la mateixa operació a través de la xarxa o dels continguts digitals editats. 

 
-Treballar en grupEl treball compartit a més de ser més suportable és més gratificant.


-No duplicar el treball: Si afrontem una activitat utilitzant les TIC no hem d'establir una paral · lela amb el sistema tradicional. 

 
-Provar els mitjans tecnològics abans d'iniciar la classe: Sobretot si els equips són utilitzats per diverses persones, o mai els hem fet servir nosaltres. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario